سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 2
کل بازدید : 10695
کل یادداشتها ها : 8
خبر مایه


اکسیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــدان

ماده اصلی تشکیل دهنده اکسیدان هیدروژن پروکسید یا آب اکسیژنه است.

تولید کنندگان اکسیدان با تبدیل آب اکسیژنه 35 و یا 50 درصد به محلول رقیق و بسته بندی آن در تیوب های 0.05 الی 20 لیتری محصول اکسیدان را به بازار عرضه می کنند. در این روش با افزایش پایداری آب اکسیژنه علاوه بر کاهش سرعت تجزیه آن امکان تولید گاز اکسیژن در داخل تیوب و احتمال سر ریز را به حد اقل می رساند. 

تولید کنندگان عمده آب اکسیژنه در سال های اخیر با ارائه محصول cosmetic grade hydrogen proxide  توانسته اند گام موثری در روند بهبود تولید اکسیدان بردارند.مؤدب

انواع اکسیدان : اولین مرحله دکلره کردن یا دکلراسیون که در واقع برداشتن رنگ مو می باشد در این مرحله مخلوطی از پودر دکلره و اکسیدان 12 درصد که باید باهم مخلوط شوند.

  1. اکسیدان های موجود در بازار 3 درصد یا شماره 0.5 با حجم 10 که برای رنگ های تیره که نمیخواهند رنگ آنها عوض شود یا بعد از مدتی روشن شود و همین طور برای ترکیببا رنگ روی موهای دکلره شده که می خواهیم دوام بیشتری داشته باشد و برای رنگساژ مش ها که میخواهیم دوام داشته باشند و یا باعث تغییر رنگ زمینه موی سر نشود، می توانیم از اکسیدان 3درصد استفاده نماییم.
  2. اکسیدان 6 درصد یا اکسیدان 1 با حجم 20 برای پوشاندن تارهای سفید مو زمانیکه مشتری نمی خواهد از رنگ های خیلی تیره استفاده نماید و می خواهد از رنگ های متوسط استفاده کند مصرف می نمایند. همینطور برای دکلره موهای ضعیف و موهایی که قبلا دکلره شده ولی در پایه های 6 یا 7 قبلا رنگ شده اند روی آنها می توان با اکسیدان 6 درصد مش یا هایلایت نمود.
  3. اکسیدان 9 درصد یا اکسیدان 2 با حجم 30 برای روشن کردن مو با رنگ یا دکلره می باشد و همینطور برای شامپوی شیمیایی مناسب است.
  4. اکسیدان 12 درصد یا اکسیدان 3 که می توان در رنگ های 2 مرحله ای و روشن کردن مو بدون دکلره و همینطور در ترکیب با رنگ های کنتراست و یا هایلایت با رنگ و همینطور دکاپاژ موهای تیره استفاده نمود.

آشناااااایی با هیدروژن پراکســـــــــــــــید

پراکسید هیدروژن، معمولا به عنوان پراکسید هیدروژن شناخته می شود، معمولا به عنوان یک ماده سفید کننده و ضد عفونی کننده در خانوارها استفاده می شود. چین فراهم می کند پراکسید هیدروژن را می توان برای مواد غذایی (به جز آرد و محصولات خود را) به عنوان عقیم سازی استفاده می شود، اما ممکن است در محصول نهایی باقی نمی ماند، استفاده از پراکسید هیدروژن در پردازش مواد غذایی باید با مقررات مربوط به افزودنی های مواد غذایی را رعایت نماید.

سازمان بهداشت جهانی (WHO / FAO) کارشناس کمیته مشترک در مواد غذایی (JECFA FAO) و ایمنی پراکسید هیدروژن که سلول های روده انسان کاتالاز می توانید پراکسید هیدروژن تجزیه ارزیابی، بنابراین اگر مقدار کمی باقی مانده از مواد غذایی پراکسید هیدروژن نیازی به مسائل ایمنی برای مصرف مصرف کنندگان ندارد. از آنجا که پراکسید هیدروژن پس از تماس با مواد غذایی پایدار نیست، اطلاعات قابل توجهی در مورد مصرف روزانه قابل مصرف در هر فرد (ADI) ارائه نمی شود.

1. پراکسید هیدروژن یک مایع روشن و بدون رنگ است و نقطه جوش آن 152 درجه سانتیگراد است.

2. غلظت کم (به عنوان مثال، 3?) پراکسید هیدروژن، به طور عمده برای ضدعفونی کردن و دیگر برنامه های کاربردی پزشکی، دسترسی به بدن، ممکن است به دلیل آنزیم عمل، به گاز اکسیژن و آب است.

3. غلظت های بیشتر (بیش از 10?) در صنایع نساجی، چرم، کاغذ و صنایع چوب به عنوان سفید کننده و دئودورانت استفاده می شود.

4. غلظت بالا (بیش از 10?)، با قدرت قوی اکسید کننده، می تواند باعث آسیب خوردگی به پوست، چشم ها و دستگاه گوارش شود.

5. بهداشت جهانی سازمان IARC (IARC) پراکسید هیدروژن به عنوان یک گروه 3، بیان به عنوان یک ماده سرطانزا حیوانات، اما بدن انسان نمی تواند تعیین شود به یک ماده سرطانزا برای انسان.

مسمومیت هیــــــــــــــــــدروژن پراکسید
 
1. پراکسید هیدروژن اغلب در صنایع غذایی برای سفید کردن غذاها، کنترل میکروارگانیسم ها و بسته بندی آسپتیک استفاده می شود. پراکسید هیدروژن نیز در تبدیل محصولات جانبی از پردازش کوینون ها و آجیل به کالاهای کم کالری و محصولات پودر با کیفیت بالا استفاده می شود. علاوه بر این، پراکسید هیدروژن نیز اغلب در شستن لوازم خانگی استفاده می شود.

2. پراکسید هیدروژن دارای اثرات ضد باکتری، ضد عفونی کننده و سفید کننده است و نوعی قارچ کش در مواد غذایی است. تولید کنندگان از محصولات در دمای اتاق به منظور جلوگیری از رنگ خانه طولانی تیره تر، ظاهر و تحت تاثیر قرار دهد تمایل مصرف کننده به خرید، اغلب با استفاده از پراکسید هیدروژن به منظور رسیدن به هدف از بهبود ظاهر رنگ مواد غذایی است. اگر در طول ساخت بیش از حد، عدم خام هم مواد گرمایش، یا پس از غوطه ور پراکسید هیدروژن پخته شده اضافه شده است، اغلب مواد غذایی هنوز هم پراکسید هیدروژن باقی مانده است.

3. در طول سال شده است به داخلی باقی مانده نقض پراکسید هیدروژن از محصولات تصفیه شده مواد غذایی ماهی (به عنوان مثال، توپ ماهی، کیک ماهی، رول ماهی و ماهی مرکب، و غیره)، خشک باله کوسه، ماکارونی (اودن، رشته فرنگی مرطوب، روغن یافت رشته فرنگی، برنج، و غیره)، حبوبات (ابریشم خشک، توفو خشک و رشته فرنگی و غیره)، دانه های لوتوس تازه و مرغ شور.

4. علاوه بر غذا، چپستیک یکبار مصرف، سرپاشی بامبو و دندانپزشکی ممکن است دارای پراکسید هیدروژن باقی مانده نیز باشد.
 
 دوره انکوباسیون پراکسید هیدروژن باعث ایجاد نشانه های مسمومیت کوتاه، حدود 30 تا 2 ساعت است.

علائـــــــــــــــــــم مسمومیت

1. غلظت های پایین پراکسید هیدروژن، تنها با خواص تحریک کننده خفیف، به ندرت علائم مشخصی از مسمومیت را تولید می کند. حال، اگر خوردن بیش از حد می تواند باعث تهوع، استفراغ، اسهال یا نفخ و دیگر تحریک دستگاه گوارش می شود، و یا حتی منجر به زخم معده و روده، خونریزی، التهاب غشاهای مخاطی، و خطرناک است.

 2. غلظت بالایی از پراکسید هیدروژن، علائم اثر خورنده بر اساس عمدتا می توان تولید، مری و زخم دستگاه گوارش، نکروز محلی، خونریزی، نفخ، درد شکم، سایر علائم سوراخ؛ البته، آسان تر به علت یک رگ خونی یا سایر آمبولی ارگانیسم

روش های درمان

1. برای غلظت کم مسمومیت پراکسید هیدروژن معمولا برای درمان خاصی نیاز نیست، 120 تا 240 میلی لیتر آب و شیر را می توان برای رقیق کردن معده پراکسید هیدروژن استفاده کرد. اگر هنوز استفراغ، استفراغ و درد شکمی دارید، به پزشکی توجه کنید.

2. قرار گرفتن در معرض از بیماران بیشتر از 10 درصد بود قدرت پراکسید هیدروژن است را وادار به استفراغ، باید به بیمارستان برای مشاهده شود، چه در برابر خوردگی معده و روده، سوراخ، آمبولی هوا، تشنج و عوارض دیگر.

نکات ایمـــــــــــــــنی

1. هنگام خرید محصولات غذایی نمی شود رنگ گرا، برای بسیاری از غیر طبیعی انحراف سفید یا رنگی از مواد غذایی سنتی در خرید مراقب باشند، به کاهش احتمال خرید نقض مواد غذایی است.

2. هنگام خرید غذا، باید از برچسب کامل، از جمله: نام محصول، نام محتوا و وزن (ظرفیت یا مقدار)، نام افزودنی مواد غذایی، نام سازنده، آدرس تلفنی و تاریخ موثر، مطلع باشید. مقادیر کوچکی از طرف معامله گرهای بی پروا را برای جلوگیری از مشکلات ردیابی در هنگام مشکلی به دست نمی آورید.

3. به آب ممکن است بخار پخته شده و سپس درب را به مقدار زیادی از غوطهور شدن در آب فرار باز، و اغلب در حال تغییر آب، مانده را می توان به پراکسید هیدروژن در آب منتقل می شود، برای حذف اثر پراکسید هیدروژن.

4. به منظور تطابق با محیط زیست، ایمنی و بهداشت، chopsticks یکبار مصرف باید با صرفهجویی مصرف، اگر شما می خواهید به استفاده از chopsticks یکبار مصرف، اجتناب از استفاده از chopsticks یکبار مصرف بای، بای از chopsticks یکبار مصرف چرا که ممکن است خطرات بیش از حد سفید وجود دارد.

5. سازمان های بهداشتی به طور تصادفی نمونه هایی را برای تشخیص پراکسید هیدروژن بازرسی می کنند و همچنین می توانند برای مصرف کنندگان بررسی کنند





طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ