سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
کل بازدید : 10657
کل یادداشتها ها : 8
خبر مایه


 

هیدروکسید سدیم به عنوان یک تنظیم کننده pH در فرمولها استفاده می شود. متشکل از مواد خورنده است که باعث تحریک و خوردگی پوست، چشم ها، دستگاه تنفسی و دستگاه گوارش می شود.

سود پرک در صنایع مختلف از جمله در تولید کاغذ، منسوجات، صابون و مواد شوینده استفاده می شود. تولید جهانی در سال 2004 تقریبا 60 میلیون تن بود. هیدروکسید سدیم بسیار خورنده است و به طور معمول به عنوان یک جامد یا یک محلول 50? استفاده می شود. ماده ای سفید است که می تواند به صورت توده ها باشد، گلوله ها و چیپس ها. این ماده به سرعت جذب دی اکسید کربن و آب از هوا را جذب می کند. اسید ضعیف برای خنثی کردن پایه ها از جمله هیدروکسید سدیم، هیدروکسید پتاسیم و آمونیاک استفاده می شود. سود پرک یکی از اجزای اصلی صابون خانگی است.

هیدروکسید سدیم برای کمک به تولید انواع داروها و محصولات دارویی رایج مانند آسپرین، داروهای ضد انعقادی استفاده می شود که می تواند به جلوگیری از لخته شدن خون و داروهای کاهش کلسترول کمک کند. هیدروکسید سدیم در تولید سلول های سوخت استفاده می شود. سلول های سوختی مانند باتری ها به طور تمیز و کارآمد تولید برق را برای طیف وسیعی از برنامه های کاربردی، از جمله حمل و نقل، حمل مواد، و برنامه های قدرت ثابت، قابل حمل و اورژانس. تولید شده با هیدروکسید سدیم، در توربین های بادی استفاده می شود. در آبرسانی شهری از کاستیک سودا برای کنترل اسیدیته آب استفاده می کنند و برای کمک به حذف فلزات سنگین از آب استفاده می شود. هیدروکسید سدیم نیز برای تولید هیپوکلریت سدیم، ضد عفونی کننده آب استفاده می شود.

در بسیاری از برنامه های کاربردی غذایی استفاده می شود مانند غذاهای پختنی، مانند زیتون، سود پرک برای حذف پوست از گوجه فرنگی، سیب زمینی و دیگر میوه ها و سبزیجات برای تهیه و نگهداری استفاده می شود. همچنین به عنوان یک عنصر در نگهدارنده های مواد غذایی است که از رشد باکتری جلوگیری می کند.

در بسیاری از فرآیندهای کاغذ سازی، چوب با یک محلول حاوی سولفید سدیم و هیدروکسید سدیم ترکیب می شود. این مواد بیشتر از مواد ناخواسته در چوب، باقی می ماند و سلولز نسبتا خالص را تشکیل می دهد. که اساس کاغذ می باشد، در فرایند بازیافت کاغذ سود سوز آور برای جدا کردن جوهر از الیاف کاغذ استفاده می شود که اجازه می دهد الیاف کاغذ دوباره استفاده شود. همچنین برای اصلاح مواد خام برای محصولات چوب مانند کابینت و مبلمان و در سفید کردن و تمیز کردن چوب استفاده می شود.

سود پرک برای استخراج آلومینا از مواد معدنی طبیعی استفاده می شود. آلومینا برای ساخت آلومینیوم و محصولات متنوع از جمله فویل، قوطی، ظروف آشپزخانه، کوزه های آبی و قطعات هواپیما استفاده می شود.

از آن برای ساخت روان، اسپندکس ، رزین اپوکسی، رنگ، شیشه و همچنین در صنایع نساجی برای تولید رنگ، پردازش پارچه پنبه و شستشو استفاده می شود. و سفید کردن، و همچنین تمیز کردن و پردازش فلز، پوشش اکسیده، آبکاری و استخراج الکترولیتی.

 






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ